ایرانسل

ساخت وبلاگ

بر اساس اطلاعات منتشر شده، کمپانی اپل مدتی است تصمیم گرفته است آیپد پرو 12.9 اینچی، مجهز به صفحه نمایش سنتی  با نور پس‌زمینه LED را کنار بگذارد و از تکنولوژی نور پس‌زمینه‌ی mini-LED  استفاده کند. هم اکنون صفحه نمایش آیپد کیفیت مطلوبی ارائه می دهد و با اضافه ‌شدن فناوری جدید، کیفیت آن بهتر خواهد شد. اما تحلیلگران انجمن آماری بارکلیز با استناد به اطلاعات منتشرشده از تأمین‌کنندگان اپل، بر این باورند که عرضه‌ی آیپد با نمایشگر OLED تا قبل از سال ۲۰۲۲ بعید است.
آیپد پرو با نمایشگر OLED سال ۲۰۲۲ از راه خواهد رسید

 بازه‌ی زمانی ارائه‌شده‌ی بارکلیز  کمی به واقعیت نزدیک‌تر به‌ نظر می‌رسد؛ زیرا بر اساس شایعات، اپل قصد دارد حداقل یک مدل آیپد پرو با نور پس‌زمینه mini-LED را در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ رونمایی کند؛ از این‌رو بعید است در بازه‌ی زمانی کوتاهی دوباره فناوری صفحه‌نمایش آیپد را تغییر بدهد و از نمایشگر OLED استفاده کند. غول فناوری کوپرتینو در حال حاضر از نمایشگر OLED در آیفون و تمامی نسخه‌های اپل واچ بهره می‌گیرد. این نمایشگرها از مزایای بیشتری برخوردار هستند و در مقایسه با نمایشگرهای LCD، روشنایی بیشتر، بهبود کنتراست، افزایش بازدهی انرژی، زاویه دید و عمق رنگ بیشتری به ارمغان می‌آورند.

اپل آخرین مدل آیپد پرو را مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸) با به‌روزرسانی نسبتا جزئی عرضه کرد. کوپرتینویی‌ها در آیپد پرو جدید از پردازنده‌ی A12Z Bionic استفاده کرده‌اند که درواقع همان پردازنده‌ی A12X با یک هسته‌ی گرافیکی اضافه محسوب می‌شود. علاوه بر این، اپل از دوربین فوق‌ عریض و حسگر لایدار برای تقویت تکنولوژی واقعیت افزوده و میکروفن‌های بهبودیافته در مقایسه با آیپد پرو ۲۰۱۸ استفاده کرده است. در حقیقت آخرین به‌روزرسانی بزرگ سخت‌افزاری آیپد مربوط به اکتبر ۲۰۱۸ (مهر ۱۳۹۷)، با بازطراحی کامل، قابلیت تشخص چهره سه‌بعدی (فیس‌آیدی)، پورت USB-C و انبوهی از قابلیت‌های دیگر همراه بود.

ماه گذشته، وب‌سایت کره‌ای The Elec گزارش داد که اپل قصد دارد مدل‌های جدید iPad Pro با نمایشگر OLED را در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ عرضه کند و سامسونگ و ال‌جی توسعه و آزمون‌و‌خطا روی این نوع نمایشگرها را آغاز کرده‌اند. اما تحلیلگران انجمن آماری بارکلیز با استناد به اطلاعات منتشرشده از تأمین‌کنندگان اپل، بر این باورند که عرضه‌ی آیپد با نمایشگر OLED تا قبل از سال ۲۰۲۲ بعید است.

تحلیلگران بارکلیز اولین کسانی بودند که ادعا کردند اپل قصد دارد آداپتور شارژ را از جعبه‌ی خانواده‌ی آیفون ۱۲ حذف کند و همچنین آمدن قابلیت True Tone به آیفون ۸ و آیفون X، حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و 3D Touch را برای اولین ‌بار گزارش داده بودند.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : اپل,آیپد,آیفون, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 241 تاريخ : يکشنبه 30 آذر 1399 ساعت: 22:35

بر اساس اطلاعات منتشر شده، انجمن اینترنت گروهی که نمایندگی غول های فناوری مثل آمازون، فیسبوک، آلفابت، توییتر، اوبر و بسیاری دیگر از کمپانی های حوزه ی فناوری را به عهد دارد ارزیابی های خود را در خصوص سهم اینترنت در رشد اقتصادی آمریکا را منتشر کرد؛ چرا که حوزه ی فناوری زیر فشار روز افزون انتقادها است و حتی بعضی قانون گذاران خواستار تحلیل کمپانی های بزرگ و بررسی دقیق تر در قانون ضد انحصار شده‌اند.
کمک اینترنت به رشد اقتصادی آمریکا

دفتر تحلیل اقتصاد ایالات متحده (BEA) در ماه آوریل تخمین زده بود «اقتصاد دیجیتال» در حدود ۶.۹ درصد از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده (GDP) در سال ۲۰۱۷ یا ۱.۳۵ تریلیون دلار را شامل شده است که به‌طور کل آن را در رتبه ۱۷ام قرار می‌دهد. این تخمین، زیرساخت‌های دیجیتال، معاملات تجارت الکترونیک و رسانه‌های دیجیتالی را دربرمی‌گیرد و بخش‌هایی مانند خدمات تاکسی‌های اشتراکی و دیگر کالاها و خدمات مرتبط با «اشتراکی» را شامل نمی‌شود.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که اینترنت چهارمین بخش بزرگ از اقتصاد ایالات متحده بعد از املاک و مستغلات، دولت و تولید است. سال گذشته بخش تولید در حدود ۲.۳ تریلیون دلار از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را شامل می‌شد.

براساس پژوهش‌ها، بخش اینترنت حدود ۶ میلیون شغل مستقیم ایجاد کرده که ۴ درصد از کل مشاغل ایالات متحده را شامل می‌شود، درحالی‌که شرکت‌های اینترنتی آمریکا ۶۴ میلیارد دلار در بخش سرمایه‌گذاری هزینه کرده‌اند. پژوهش‌های اخیر همچنین نشان می‌دهند که بخش اینترنت بیش از ۱۳ میلیون شغل را به‌صورت غیر مستقیم ایجاد کرده است.

در سال ۲۰۱۵ انجمن اینترنت تخمین زده بود که این بخش مسئول بیش از ۹۶۶.۲ میلیارد دلار یا ۶ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) ایالات متحده است.

تحقیقات دفتر تحلیل اقتصاد نشان می‌دهد که کارمندانی که در اقتصاد دیجیتال ایالات متحده مشغول به کار هستند در سال ۲۰۱۷ در‌آمد سالانه آن‌ها به‌صورت میانگین بالغ بر ۱۳۲.۲۲۳ دلار بوده و در کنار آن کارکنان دیگر بخش‌های اقتصاد ۶۸.۵۰۶ دلار کسب کرده‌اند.

انجمن اینترنتی از منابع سرشماری، دفتر تحلیل اقتصاد، داده‌های دولت در کمیسیون اوراق بهادار و ارز در سال ۲۰۱۸ استفاده کرده تا بتواند تخمین بزند که بخش اینترنت به چه میزان در اقتصاد ایالات متحده دخیل است. کریستفور هووتون (Christopher Hooton) اقتصاددان ارشد گروه گفت صنعت اینترنت درحال «ایجاد شغل در هر بخش از اقتصاد» است و همچنین اضافه کرده روش‌های جدید تحلیل می‌تواند به‌طور دقیق اثرات اینترنت را روی اقتصاد بررسی کند.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : اینترنت,اقتصاد دیجیتال,آمازون,فیسبوک, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 263 تاريخ : پنجشنبه 27 آذر 1399 ساعت: 20:21

بر اساس اطلاعات منتشر شده، نوکیا سی 1 پلاس C1 Plus)) به عنوان ارزان ترین گوشی هوشمند HMD Global معرفی شده است. این گوشی با اندروید 10 نسخه گو رسما معرفی شد و با قیمت 69 راهی بازار شد همان طور که از نام این گوشی مشخص است، سی ۱ پلاس در مقایسه با سی ۱ تفاوت‌هایی دارد. البته اندازه صفحه نمایش هر دو گوشی ۵٫۴۵ اینچ است. شاید فلش دوربین سلفی یکی از ویژگی های منحصر به فردش باشد.
نوکیا سی ۱ پلاس با اندروید ۱۰ معرفی شد

گوشی نوکیا سی ۱ پلاس به باتری ۲۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و شارژر آن، ۵ واتی از مدل microUSB است. گوشی جدید نوکیا جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا دارد و از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. البته این گوشی در برخی کشورها از یک سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. نوکیا سی ۱ پلاس با ابعاد ۱۴۹٫۱ در ۷۱٫۲ در ۸٫۷۵ میلی‌متر ساخته شده است و ۱۴۶ گرم وزن دارد.

سی ۱ پلاس با اندروید ۱۰ نسخه گو راهی بازار شده است و از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند. این گوشی تا قبل از به پایان رسیدن سال ۲۰۲۰ با قیمت ۶۹ دلار راهی بازار می‌شود. HMD Global اعلام کرد که سی ۱ پلاس ارزان‌ترین گوشی 4G حال حاضر خواهد بود.

صفحه‌نمایش سی ۱ پلاس وضوح ۷۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل پیش روی کاربران قرار می‌دهد. دوربین پشت این گوشی حسگر ۵ مگاپیکسلی به همراه فلش دارد و دوربین سلفی آن ۵ مگاپیکسلی است. براساس اطلاعات منتشرشده، سی ۱ پلاس به تراشه‌ای مجهز شده است که چهار هسته دارد که با فرکانس ۱٫۴ گیگاهرتز کار می‌کند. این گوشی یک گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت رم دارد. حافظه داخلی سی ۱ پلاس را می‌توان با کارت حافظه ارتقا داد.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : نوکیا,گوشی هوشمند,گوشی پرچم دار, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 232 تاريخ : سه شنبه 25 آذر 1399 ساعت: 23:18

یکی از افشاگران معروف راس یانگ که بنیان گذار موسسه تحقیقاتی «DisplaySearch»می باشد. وی در توییترخود مدعی شده که در نیمه ی دوم 2021 کمپانی های مختلفی از جمله اوپو، ویوو، شیائومی و گوگل ، گوشی های هوشمند تاشو متعددی را روانه ی بازار می کنند.
گوشی‌های تاشو شیائومی، ویوو، اوپو و گوگل در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند

علاوه بر این گوشی‌ها، باید خاطرنشان کنیم که طبق گزارش‌ها سامسونگ قصد دارد در این سال از گوشی‌های گلکسی زد فولد ۳، زد فلیپ ۲ و زد فلیپ لایت رونمایی کند. اگرچه به‌تازگی گزارش‌هایی درباره‌ی گوشی زد فولد ۳ لایت منتشر شده، اما راس یانگ بر این باور است که گوشی تاشو مقرون‌به‌صرفه‌ی سامسونگ از خانواده‌ی فلیپ خواهد بود.

گفته می‌شود LG اوایل سال آینده یک گوشی رول شونده را راهی بازار می‌کند.

باید خاطرنشان کنیم علاوه بر گوشی‌های تاشو، احتمالا در سال ۲۰۲۱ اولین گوشی رول شونده هم راهی بازار می‌شود. طی ماه‌های گذشته حجم خبرهای مربوط به گوشی‌های رول شونده افزایش پیدا کرده و به غیر از اوپو که مدتی قبل از یک گوشی مفهومی مبتنی بر نمایشگر رول شونده رونمایی کرد، گفته می‌شود LG اوایل سال آینده یک گوشی رول شونده را راهی بازار می کند.روی هم رفته عرضه‌ی گوشی‌های تاشو از طرف شرکت‌های چینی خبر عجیبی نیست اما در این میان گوگل هم می‌خواهد شانس خود را در این حوزه امتحان کند.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : شیائومی,گوگل,شیائومی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 236 تاريخ : دوشنبه 24 آذر 1399 ساعت: 0:20

همان طور که انتظار می رفت، کمپانی لنوو در 19 آذر ماه 1399، از سری جدید گوشی های هوشمند کی 12    (Lenovo K12)  را در چین رونمایی کرد. البته این دو گوشی درواقع نسخه های تغییر نام یافته ای از محصولات مشابه موتورولا هستند وصرفا برای افراد ساکن در چین در دسترس قرار می گیرند. مدل استاندارد لنوو کی 12 همان گوشی موتورولا ای 7 پلاس  (Motorola Moto E7 Plus) و کی 12 پرو (K12 Pro) هم نسخه تغییر یافته ی موتو جی پاور (Moto G9 Power)که ماه گذشته در بازار اروپا معرفی شد. گوشی لنوو کی ۱۲ به نمایشگر ۶٫۵ اینچ HD پلاس LCD مجهز است که در قسمت بالایی آن، بریدگی قطره‌ای‌شکل به منظور میزبانی از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی به‌چشم می خورد.
گوشی های لنوو کی 12 و کی 12 پرو معرفی شدند

در لنوو کی ۱۲ پرو استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۲ (Snapdragon 662) و چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی را شاهد هستیم. ناگفته نماند باتری ۶،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۲۰ وات وظیفه‌ی تأمین انرژی این گوشی را برعهده دارد. لنوو کی ۱۲ پرو با قیمت ۹۹۹ یوآن (۱۵۳ دلار) به‌بازار می‌آید؛ با‌این‌حال، سری اول گوشی با قیمت ۸۹۹ یوآن (۱۳۷ دلار) برای تهیه دردسترس قرار می‌گیرد.

در گوشی لنوو کی ۱۲ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۶۰ کوالکام (Snapdragon 460) و چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده شده است. در بخش پشتی لنوو کی ۱۲ پرو، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی به‌همراه دوربین ثانویه‌ی عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی را شاهد هستیم. باتری این گوشی ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ روانه‌ی بازار می‌شود. قیمت این گوشی ۷۹۹ یوآن (۱۲۲ دلار) است؛ البته سری اول این گوشی با قیمت ۶۹۹ یوآن (۱۰۷ دلار) فروخته می‌شود.

دیگر گوشی جدید لنوو، یعنی کی ۱۲ پرو، از نمایشگر ۶٫۸ اینچ LCD با وضوح HD پلاس بهره می‌برد. در بخش بالایی سمت چپ نمایشگر کی ۱۲ پرو، حفره‌ای برای دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی تعبیه شده است. همچنین در بخش پشتی گوشی، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی در‌کنار دو دوربین ۲ مگاپیکسلی برای عمق‌سنجی و ثبت تصاویر ماکرو قرار گرفته است.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : موتورولا,گوشی هوشمند,لنوو, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 232 تاريخ : پنجشنبه 20 آذر 1399 ساعت: 21:46

سامسونگ گوشی گلکسی F41 را به عنوان نخستین عضو این خانواده در کشور هند معرفی نمود. این گوشی به باتری قدرتمند و چیپست اگزینوس ۹۶۱۱ مجهز خواهد بود و هم اکنون تنها دستگاه موجود سری Galaxy F به شمار می آید. طبق اطلاعات منتشر شده و کارت ارزیابی معیار مشخص شده ، سامسونگ گلکسی F62 در راه است.
سامسونگ گلکسی F62 به تراشه اگزینوس ۹۸۲۵ مجهز خواهد بود

گلکسی F62 نام تجاری مدل SM-E625F محسوب می‌شود و با تراشه‌ی اگزینوس ۹۸۲۵ در GeekBench ظاهر شده است. نتایج بنچمارک با گوشی گلکسی نوت 10 مطابقت دارد که به همین تراشه مجهز بود؛ بنابراین، جایی برای تعجب وجود ندارد. در GeekBench مشخص شد گلکسی F62 با اندروید 11 عرضه و به یکی از نخستین گوشی‌های هوشمند سامسونگ تبدیل خواهد شد که با جدیدترین نسخه اندروید روانه‌ی بازار می‌شود. هنوز اطلاعاتی درباره‌ی عرضه‌ی گوشی گلکسی F62 خارج از هند وجود ندارد؛ اما در آینده‌ی نزدیک، اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد.

 

 

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,گوشی هوشمند,قیمت گوشی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 224 تاريخ : سه شنبه 18 آذر 1399 ساعت: 23:01

طبق گزارشات اخیر، این طور که به نظر می رسد کمپانی سامسونگ قصد دارد از جدیدترین گوشی 5G خود رونمایی کند و بلافاصله بعد از پرده برداری، در بازار عرضه خواهد شد. گلکسی5G  A90 در دو رنگ کلاسیک مشکی و سفید قابل دسترس خواهد بود، اما طرح های هندسی منحصر به فرد قاب شیشه ای پشت آن بسیار زیبا و چشم نواز هستند.
احتمال پشتیبانی گلکسی A90 سامسونگ از اینترنت ۵G و شارژ ۴۵ واتی

سری جدید گلکسی R را آغاز کند ولی از آنجایی که شماره مدل این گوشی SM-A90x است، تا اطلاع ثانوی از آن به‌عنوان گلکسی A90 یاد می‌کنیم.

علاوه بر این، در گزارش دیگری آمده که که گلکسی A90 از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند که حدود ۲ برابر سریع‌ترین فناوری شارژ فعلی سامسونگ (یعنی ۲۵ وات) است. برای مقایسه باید بگوییم که چنین سرعتی، حدود ۳ برابر سرعت شارژ خانواده گلکسی اس ۱۰ (به غیر از مدل ۵G) و دیگر پرچم‌داران چند سال اخیر این شرکت محسوب می‌شود و به همین خاطر پشتیبانی از این قابلیت، خبر مهمی خواهد بود. لازم به ذکر است که ظاهرا گلکسی نوت ۱۰ پرو هم از فناوری شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

ظاهرا دو مدل از این گوشی روانه‌ی بازار خواهد شد که هر دو آن‌ها از دوربین سه‌گانه و نمایشگر بزرگ بهره می‌برند. اما در این میان، حداقل یکی از آن‌ها مبتنی بر اینترنت 5G خواهد بود و دیگری «یک ویژگی خاص در زمینه‌ی دوربین» به ارمغان می‌آورد. متاسفانه در رابطه با این موضوع هنوز اطلاعات خاصی منتشر نشده و به همین خاطر نمی‌توانیم به جزییات تفاوت این دو مدل اشاره کنیم.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,اینترنت,گلکسی,گوشی هوشمند, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 217 تاريخ : پنجشنبه 13 آذر 1399 ساعت: 0:07

امروزه اینترنت در سراسر دنیا گسترش پیدا کرده است و تمام کشورها از این سرویس استفاده می کنند، اما سرعت و قیمت آن بسیار متفاوت است. اغلب کشورها اینترنت را با قیمت بسیار پایین در اختیار کاربران خود قرار می دهند. در واقع استفاده از اینترنت ارزان بستگی به مکانی دارد که در آن قرار دارید. اینترنت ارزان قیمت یک موضوع است؛ اما باید پهنای باند با صرفه داشت. درواقع اگر کسی درآمد مناسبی نداشته باشد، شاید اینترنت «ارزان قیمت» برای او مناسب نباشد.
کدام کشورها اینترنت مقرون به‌صرفه‌تری دارند

به تازگی سازمان NetCredit که در شهر شیکاگو قرار دارد، با بررسی میانگین دستمزد ماهانه در سرتاسر دنیا و با استفاده از اطلاعاتی وب‌سایت Cable.co.uk که قیمت پهنای باند در دنیا را بررسی می‌کند، توانسته قیمت اینترنت در کشورهای مختلف را محاسبه کند.

حالا سؤال اینجا است که کدام کشور اینترنت بهتر و کدام کشور اینترنت بدتر ارائه می‌دهد؟

یمن گران‌ترین اینترنت را دراختیار دارد؛ هزینه استفاده از اینترنت در یمن نزدیک به ۲۴۶۶ دلار است. این مقدار ۲۷۹۲٫۵۶ درصد دستمزد ماهانه در این کشور با میانگین ۸۸٫۳۳ دلار می‌شود. موناکو مقرون‌به‌صرفه‌ترین پهنای باند را دراختیار مردم قرار می‌دهد؛ قیمت پهنای باند در موناکو ۳۴٫۴۹ دلار یا ۰٫۰۰۶۸ درصد دستمزد با میانگین ماهانه ۵۰۴۳ دلار است. دسترسی به اینترنت در ترکمنستان ماهانه ۳۰۴۷.۵۲ دلار هزینه دارد که ۱۰۴۳.۰۸ درصد دستمزد ماهانه را شامل می‌شود. استفاده از اینترنت در قزاقستان ماهانه ۲۲٫۱۵ دلار در ماه خاستکه ۴٫۱۷ درصد درآمد ماهانه را شامل می‌شود.هزینه استفاده از اینترنت در ایران ماهانه ۲۳٫۳۵ دلار اعلام شده است که ۶٫۶۱ درصد دستمزد را شامل می‌شود. استفاده از اینترنت در کشور امارات ماهانه ۴۰٫۹۴ دلار استکه ۱٫۳۱ درصد دستمزد را به خود اختصاص می‌دهد.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : اینترنت,قیمت اینترنت, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 230 تاريخ : سه شنبه 11 آذر 1399 ساعت: 0:37

بنابر خبرهای منتشر شده، کمپانی شیائومی توانسته است مجوز استفاده از شارژر سریع ۵۵ وات را از سازمان CCC دریافت کند و یک افشاگر با حساب کاربری Digital Chat Station  در توییتر ادعا کرده است که این شارژر سریع به‌همراه گوشی پرچم دار ردمی و شیائومی به زودی روانه بازار می شود. در این اطلاعات به شماره مدل آداپتور    MDY-12-EQ  اشاره شده است که از شارژ سریع ۱۱ ولتی در شدت جریان ۵ آمپری پشتیبانی می‌کند.
شیائومی پرچم‌دار ردمی را احتمالا با شارژر سریع ۵۵ وات راهی بازار می‌کند

بااین‌حال ساخت شارژر ۵۵ واتی یک ‌قدم دیگر از شیائومی در مسیر پیشرفت شارژ سریع است.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که می ۱۰ پرو تنها از شارژر ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند؛ اما با شارژر ۶۲ وات راهی بازار شده است. این احتمال وجود دارد که شیائومی توانسته است راهی جدید برای استفاده از شارژر خود پیدا کند یا قدرت آن را به ۵۵ وات کاهش داشته است.شیائومی برای گوشی‌های جدید و قدیمی خود شارژرهای مختلفی ارائه می‌کند. درحال‌حاضر ردمی کی ۳۰ اولترا با شارژ ۳۳ وات راهی بازار شده است.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : شیائومی,چین,گوشی پرچم دار, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 239 تاريخ : پنجشنبه 6 آذر 1399 ساعت: 1:02

کمپانی مایکروسافت در ژانویه گذشته اعلام نمود که پشتیبانی از مرورگر کروم را بر روی نسخه های قدیمی ویندوز از تاریخ 15 ژانویه سال 2021 به طور کامل متوقف می کند. اما بسیاری از کمپانی های بزرگ و حتی کاربران خانگی هنوز کامپیوترهای خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا نداده‌اند. پس از اینکه مایکروسافت پشتیبانی از این سیستم‌عامل را قطع کرد، سایر کمپانی ها هم دیگر نرم‌افزار جدیدی برای آن عرضه نمی کنند و پشتیبانی ویندوز ۷ را پایان داده‌اند که گوگل یکی از این کمپانی ها است. گوگل قبلا برنامه ریزی کرده بود که تا تاریخ ۱۵ جولای سال ۲۰۲۱ از کروم روی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ پشتیبانی کند؛ اما شرایط به وجود آمده در سال ۲۰۲۰ باعث شد چند ماه دیگر به پشتیبانی از کروم روی ویندوز ۷ ادامه دهد.
پشتیبانی از نسخه ویندوز ۷ مرورگر گوگل کروم ۶ ماه تمدید شد

براساس اطلاعات منتشرشده، ۲۱ درصد شرکت‌های بزرگ همچنان درگیر به‌روزرسانی کامپیوترهای خود به ویندوز ۱۰ هستند. گوگل با بررسی شرایط جدید به این نتیجه رسیده است که پشتیبانی از کروم برای ویندوز ۷ را تا تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲ ادامه دهد؛ درواقع پشتیبانی از این مرورگر ۶ ماه تمدید شد.

مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ۷ را از ژانویه سال جاری میلادی متوقف کرد؛ اما بسیاری از شرکت‌های بزرگ و حتی کاربران خانگی هنوز کامپیوترهای خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا نداده‌اند. پس از اینکه مایکروسافت پشتیبانی از این سیستم‌عامل را قطع کرد، سایر شرکت‌ها هم دیگر نرم‌افزار جدیدی برای آن عرضه نمی‌کنند و پشتیبانی ویندوز ۷ را پایان داده‌اند که گوگل یکی از این شرکت‌ها است. گوگل قبلا برنامه‌ریزی کرده بود که تا تاریخ ۱۵ جولای سال ۲۰۲۱ از کروم روی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ پشتیبانی کند؛ اما شرایط به‌وجودآمده در سال ۲۰۲۰ باعث شد چند ماه دیگر به پشتیبانی از کروم روی ویندوز ۷ ادامه دهد.

این پشتیبانی به شرکت‌ها فرصت می‌دهد کامپیوترهای خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند و از مزیت‌های امنیتی کروم استفاده کنند. از طرف دیگر مایکروسافت اعلام کرده بود که پشتیبانی از مرورگر اج روی ویندوز ۷ را در تاریخ ۱۵ جولای سال ۲۰۲۱ خاتمه می‌دهد؛ حالا مشخص نیست که این پشتیبانی از اج برای ویندوز ۷ تمدید می‌شود یا خیر.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : مایکروسافت,گوگل کروم, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 258 تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1399 ساعت: 0:38

اینتل از نسل بعدی واحد پردازش خود را با اسم تجاری NUC در سیستم های پردازنده جدید این کمپانی به کار خواهند رفت، رونمایی کرد. درواقع هدف این کمپانی از معرفی این محصول عرضه مستقیم آن به بازار نیست بلکه شرکای این کمپانی می‌توانند آنرا با پیکربندی و برند خود عرضه کنند. به عبارت دیگر NUC M15 فرصت رقابت با بزرگانی نظیر HP و DELL را به برندهای کوچک می‌دهد.
اینتل از لپ‌تاپ NUC M15 رونمایی کرد

این لپ‌تاپ از نظر درگاه‌های ارتباطی به پورت‌های تاندربولت ۴، USB 4 با قابلیت شارژ دستگاه، دو درگاه USB-A 10Gbps، جک ۳.۵ میلیمتری و در نهایت HDMI مجهز شده است. ضخامت دستگاه تنها ۱.۴ سانتی متر است و وزن آن هم از ۱.۶۵ کیلوگرم فراتر نمی‌رود.

اینتل NUC M15 به نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن 1080p مجهز شده که اطراف آن حاشیه‌های چندانی دیده نمی‌شود. پردازش داده‌ها بر عهده پردازنده نسل یازدهمی Core i5-1135G7 یا i7-1165G7، گرافیک مجتمع Iris Xe و ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم است. به گفته اینتل باتری ۷۳ وات ساعتی با یکبار شارژ انرژی لازم برای ۱۶ ساعت استفاده مداوم را تامین خواهد کرد.

اینتل NUC M15 قرار است از اوایل سال آینده و با قیمتی بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار، بسته به پیکربندی سخت‌افزاری در اختیار مشتریان قرار گیرد.

اینتل در لبه زیرین تاچ‌پد یک نوار LED جالب تعبیه کرده که حین کار با اپ ویندوز الکسا به رنگ آبی در می‌آید. کمپانی سازنده برای ارتقای کیفیت صوتی M15 را به چهار میکروفون مجهز کرده است. وبکم نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و با ویندوز Hello سازگاری دارد بنابراین می‌توان از آن برای احراز هویت بهره برد.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : اینتل,لپ تاپ, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 237 تاريخ : يکشنبه 2 آذر 1399 ساعت: 0:49